woensdag 9 december 2015

Loslaten*

De laatste keer Ontspanningsoefeningen. We gingen o.a. bellen blazen. Langdurig uitblazen geeft grote bellen. Zelfs zoiets subtiel als een bel kan moeilijk zijn om los te laten, omdat het prachtige kleuren heeft en je erg je best hebt gedaan. Heerlijk om even kind te zijn en samen te blazen en te kledderen. Luisteren naar Noord-Amerikaanse Indianen die een windlied zingen is een stuk lastiger voor cliĆ«nten. Daarna schreven en tekenden we op een slinger van vlaggetjes allemaal woorden van hoop en liefde. Het hangt nu in de hal van het dagcentrum Stichting Buiten Gewoon in Velserbroek. Dat was erg leuk om te doen. Net als een Tibetaanse gebedsvlag zal de lucht de wensen meenemen en verspreiden. Dat geeft veel goede energie in het gebouw en voor haar gebruikers. Al met al een fijn uur ontspanning en mindfulness.
Ik ga ervan uit dat ik het in de toekomst weer ga doen als ik meer energie heb. Voor nu is het klaar, over en uit. Anneke neemt het over en ik laat al mijn gedachten daarover los.

ochtendlicht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten