vrijdag 11 december 2015

Lekker eten*

Mijn grootste traktatie is als we uit eten gaan, sowieso als ik niet hoef te koken. Koken, heb ik in de afgelopen twee jaar ervaren, is erg ingewikkeld. Het vraagt veel planning en overzicht en daar ontbreekt het bij mij nogal aan op dit moment. Dus na een lange dag in Heliomare ben ik niet meer in staat om te koken. In de vermoeidheidsschema's van de psychologe, die ik elke uur en elke dag invul, komt eten koken als het grootste stressmoment van de dag naar voren. Terwijl ik eten koken zo leuk vind en graag wat nieuws uitprobeer...
Ik heb de laatste keer de Ontspanningsoefeningen gegeven en ik baalde er zo van dat ik weer iets moet loslaten. Onderin mijn putje zittend bedacht ik dat ik iets leuks nodig had om de dag positief af te sluiten: iets nieuws koken! Ik heb weken geleden van mijn vriendin Anneke een recept gehad om rode kool te roerbakken. Dit is het recept: 
Nodig:
spekjes, maar zonder was het ook heerlijk.
rode kool
balsamico azijn
ui
appel
rozijnen en cranberry's
je kan het zoeter maken met wat bruine suiker of pittiger met een half zakje Italiaanse groenten
Doen:
Een rode kool en ui in kleine stukjes snijden. In een wok met wat olie de ui, spekjes en kool roerbakken. Fijn gesnipperde appel erbij. Nu kan je de Italiaanse groenten mee roerbakken. Een scheut balsamico azijn en een beetje water toevoegen. Als het vocht verdampt is de rozijnen en cranberry's toevoegen.  Eet smakelijk.

Hier genieten we van Italiaans eten in Haarlem, alweer een jaar geleden op Robin z'n verjaardag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten