vrijdag 4 december 2015

Kat*

Mijn kat Wookie ligt gezellig tegen me aan als ik lig te rusten. Bijna anderhalf jaar geleden kwam hij bij ons wonen. Hij komt uit het Kerbert Dierenasiel in IJmuiden. Zijn prachtige groene ogen vielen gelijk op.

Hij is een jaar of 10 oud. In het begin was hij erg bang, vooral voor mannen. Het verhaal van het asiel was dat hij bij een oud dametje heeft gewoond die naar een verpleegtehuis moest. Zij had Wookie gekregen toen hij 3 jaar oud was, ook uit het asiel.
Ik denk dat Wookie bij die dame alleen op schoot heeft gelegen; hij kon niet spelen en was doodsbang voor mensen, kledingstukken, riemen en schoenen. Inmiddels gaat het prima met hem. Hij is een grote knuffel, maar heeft ook zo zijn voorkeuren wáár en door wie. Het liefst wil hij heel hard geaaid worden langs zijn rugwervels.
Hij roept heel zielig "Mamwa" als ik de deur uit ben of als hij denkt dat ik weg ben. En is heel enthousiast als ik weer terug gekomen ben. Hij is elke dag een lichtpunt.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten