woensdag 9 december 2015

Droom*

"Wat vandaag het belangrijkste is
is eerlijkheid, waarheid en Liefde.
Waarheid en Liefde zijn niet te scheiden,
zij gaan hand in hand."
Uit Emanuel's book
door Rodegast en Stanton.


Ik droomde vannacht dat ik met een koor oefende voor een optreden. Er was veel geroddel achter mijn rug. Ik vond het irritant omdat ik voelde dat het over mij ging al zei niemand dat. Tenslotte kwam een goede kennis uit het koor naar me toe en zei in tranen dat ik over haar geschreven had in mijn blog. Nu wist iedereen haar geheim. De boosheid escaleerde; niemand wilde nog met me praten, ik moest uit het koor.
Nou dat was heftig wakker worden om 5 uur. Wat is mijn waarheid? Ik zie het als een waarschuwing, dat wat ik schrijf ook kan kwetsen.
Irriteren en geïrriteerd worden, het oneens zijn en niet het achterste van je tong laten zien kan dat ook allemaal met respect vanuit Liefde voor de ander?
Gisteren heb ik een uur lang allerlei vragenformulieren ingevuld bij psychologe M. Ik vind dat leuk om te doen, zelfs enquêtes in de Libelle, Psychologie of Happinez.  Dit is natuurlijk het serieuze werk: over de mate van vermoeidheid, eet- en slaapproblemen, seks, voor- en afkeuren. Sommige vragen zijn voor mij moeilijk te beantwoorden in het kader van Heliomare. Of ik stemmen hoor? Ja. Of ik veel in een droomwereld ben? Ja. Of ik vaak staar? Ja. Of ik van poëzie hou? Ja. Wat zegt dit over mij? M. zegt dat ik mijn waarheid moet invullen. Is dat verstandig? Ik zwak het een beetje af, niet 'altijd' maar 'af en toe' vul ik in. Dit onderzoek gaat tenslotte over mijn hoofd en in hoeverre mijn hersenletsel invloed heeft op mijn functioneren. Er wordt niet onderzocht of ik voor de aanrijding ook al in die droomwereld zat en van poëzie genoot.
Vandaag geef ik de laatste Mindfulness Ontspanningsoefeningen. Het thema is de lucht, de Engelen, de Droomwereld. Dat is mijn wereld, daar ervaar ik de onvoorwaardelijke Liefde, de Eenheid met alles wat is. Hoe werkelijk is dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten