zaterdag 2 januari 2016

Gezin

Gezin*
Volgens Wikipedia is een gezin: "de term voor alle samenwerkingsvormen die een herkenbare sociale eenheid op microniveau vormen, met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen."
Ik heb dus een gezin en ik kom uit een groot gezin. Ik ben de jongste van zes kinderen. Ik vond het erg druk bij ons thuis. Vanwege incest waren er altijd veel spanningen in het gezin. Als hypergevoelig persoon had ik daar veel last van. Het heeft me vooral geleerd  hoe ik het niet wil doen, dat liefde en open communicatie de basis moet zijn voor een gezonde relatie en een gezin.
Ik leerde Ruud kennen toen ik ongeveer 15 jaar was en ik herkende hem gelijk als mijn toekomstige partner. Hij was véél ouder, wel vier en een half jaar, wat op dat moment onoverkomelijk leek. Door feesten van mijn broer en zus en via uitstapjes van de kerk kwamen we elkaar telkens tegen. Uiteindelijk sloeg de vonk over begin 1981. Ik herinner me vooral de Soos en de Foekepot waar we eindeloos praten en dansten...We keken op een bankje in de polder naar vallende sterren, maakten eindeloze strandwandelingen, leerden liefhebben.
Ik studeerde in Utrecht, dus de eerste 3 jaar was het een lange-afstands-liefde. 
Robin werd in 1988 geboren. Hij had een moeilijke start en na een jaar huilen bleek hij zwaar allergisch voor alles wat niet natuurlijk was, zoals suiker, gist, kleurstoffen, koemelk, vaccinaties, medicijnen en voor wortel, tomaat, granen...
Daarnaast was hij zwaar hyperactief en had hij 's nachts epileptische aanvallen . Na bijna 4 jaar waren we toe aan een broertje voor hem. Zo kwam Richard in 1992 in ons gezin. Hij had vooral KNO klachten en was het jongste kind dat tot dan toe geopereerd was aan zijn amandelen en buisjes kreeg in zijn oren. Dat was ook weer een gevolg van allerlei allergieën. Hoe ze toch groot geworden zijn en wat een lieve mannen het geworden zijn verbaasd me wel eens. Ik ben trots op ze!
De reguliere geneeswijzen hebben weinig steun gegeven. Ik merkte dat vooral vanuit mijn eigenwijsheid /eigen wijsheid moest handelen. Homeopathie heeft het verschil gemaakt en ons sterk gemaakt tegen de reguliere opvattingen. Leven vanuit je hart valt niet altijd mee, maar geeft de grootste voldoening. Dit jaar vieren we onze 35-jarige relatie en er is veel te vieren. Alle ups en downs, zoals het afgelopen jaar, heeft ons vooral inzicht gegeven in hoe belangrijk de liefde voor elkaar is.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten