donderdag 21 januari 2016

Bijkomdag

Vandaag heb ik een bijkomdag. Dr. Ben Smeele, orthomanueel arts, heeft me gisteren rechtgezet. Wat ben ik blij met zijn werkwijze. Wervel voor voor wervel, rib voor rib en ook mijn andere gewrichten kan hij weer in de juiste positie zetten. Een aanrader voor iedereen met whiplash en rugklachten.
De laatste tijd kraakte mijn ribben als ik diep adem haalde. Ook als ik me uitrekte voelde ik mijn wervels schuiven. Ik had een stijve nek die scheef stond. De bewegingsagogen bij fitness zeiden dat mijn rechter schouderblad wat uitstond en dat ik zo stijf bewoog. 
Dr. Ben Smeele heeft zijn best gedaan: twee wervels in mijn nek, vijf ribben links en drie ribben rechts en mijn rechter schouder weer goed gezet. Hij gebruikt een soort bokkenpootje dat hij tegen mijn rib zet en zo brengt hij het weer in de goede positie. Of hij heeft een dop met stekeltjes op zijn duim waarmee hij druk zet. Het is dus heel anders dan een manueel therapeut en zeker als een kraker. Het is pijnlijk, maar het resultaat is super... over een paar dagen. Nu voelt het alsof ik in elkaar getrapt ben.
Vandaag dus niet naar Heliomare. Vanmorgen tot 11 uur in mijn bed geparkeerd met de laptop. Ik ben bij mijn gedichtjes eigengemaakte foto's aan het zoeken. Wookie, de kat, houdt me gezelschap. Hij ligt op mijn voeten, op mijn rechter arm en loopt over me heen voor een aai over zijn bol. Fijn. 
Ik ging even een frisse neus halen. Nou dat is snel gelukt. Dus gauw weer naar binnen. Zelf tomaten-groentesoep gemaakt om warm te worden. Hmmm. Het duurde lang voor ik weer warm was. Door de behandeling zijn mijn zenuwen overprikkeld en voelt het alsof ik constant kippenvel-aanvallen op mijn rug heb. Morgen gaat het beter. Dan ga ik weer...

1 opmerking:

  1. Ik ben haast bij toeval op je blogpost gestuit en ik vind de post heel erg tot de verbeelding spreken. Het is goed dat je bepaalde zaken van je af blijft schrijven voor wat geestelijke ontspanning. Ik denk dat er altijd een wisselwerking blijft tussen het geestelijk en het lichamelijke. Ik zweer inmiddels bij manuele therapie en de helende werking die dit kan hebben. Mits het natuurlijk gecomplementeerd wordt met mentale ontspanningsoefeningen.

    BeantwoordenVerwijderen