dinsdag 23 februari 2016

Heliomaandag

Heliomaandag*
Sinds vorige week ga ik in plaats van dinsdag op maandag naar Heliomare. Een grote verandering voor mij, al heb ik het zelf aangevraagd. Door mijn Nordic Walking activiteit kwam ik in de planning op dinsdagmiddag in Heliomare. Op dinsdagavond doe ik mee in een themakoor. Twee activiteiten na elkaar zonder slaap/rust ertussen lukt met mijn oververmoeidheid niet, dus Heliomare verschoof naar de maandag. Vorige week heb ik ervaren wat het met me doet: een complete jetlag! Ik sliep nog maar een paar uur per nacht, wist niet meer welke dag het was en at meer dan goed voor me was. Pff ik werd een beetje gek van mezelf. 

Nog maar een paar dagen ben ik in dagbehandeling, want 3 maart is mijn einddatum. Gisteren begonnen de eindgesprekken. Eerst vroeg mijn fysiotherapeute hoe ik verder wil gaan en later had ik een gesprek met de psychologe. Nou eerst vakantie vieren! 
Ik vind dat ik eigenlijk pas sinds half januari beter functioneer omdat ik geen last meer heb van depressieve gevoelens en ik dankzij dr. Smeele eindelijk mijn rechter arm weer goed kan gebruiken. Het eind van mijn behandeling in Heliomare vind ik een beetje te vroeg. Met twee maanden extra zou ik zoveel meer kunnen ontwikkelen in spierkracht en uithoudingsvermogen. Maar helaas de zorgverzekering eist dat de behandeling wordt stopgezet. Ik ben al een half jaar in Heliomare geweest dus het moet over zijn. Dat ik NAH de rest van mijn leven zal houden met ups en downs is bij de zorgverzekering niet bekend. 
Ik las hier een prachtige blog over, via de Hersenstichting. 'Een nieuwe attractie' door Elisheva Boumans geplaatst onder beroerte. Hierin omschrijft ze haar gesprek met een controleur van het UWV. Ik ervaar dat met de DAS en de tegenpartij.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten