zaterdag 20 januari 2018

Kersenbloesem

Met het kind aan mijn hand loop ik de tempel in. Er lopen twee Engelen met ons mee, een grote en een kleine. De kleine is wollig als een aapje. 
We komen op een rond plein, waar in het vierkant een bloeiende tuin is aangelegd. In de tuin staat een tempel van rozenkwarts. Het is een open bouwwerk met bewerkte pilaren. Tussen de pilaren ligt een enorm blok fuchsiaroze gesteente waar een troon op staat van rozenkwarts. 
Erg roze allemaal. Dit is dus de kleur die ik nodig heb, maar ook de kleur van het komende jaar. Rozenkwarts is heel goed voor het hartchakra. Het leert je de ware essentie van Liefde voor jezelf, niet narcistisch bedoeld. Die onvoorwaardelijke Liefde, de Liefde die niet oordeelt, is zo belangrijk voor iedereen. Dat is de reden waarom mensen zo van hun huisdieren houden. De rozenkwarts zuivert en opent het hart en zorgt voor heling bij een gebroken hart of teleurstelling. Hij leert je jezelf te accepteren zoals je bent en niet te oordelen over jezelf en anderen. Leg een steen in je kamer en het heeft een harmoniserend en rustgevend effect.
Ooit zat ik in Idar-Oberstein in het Erlebnismuseum op een troon van amethist. De troon van rozenkwarts heeft net zo'n effect op me. Ik voel me omgeven door de energie van liefde. Er wordt me gevraagd wat ik nodig heb. Het kind zit op mijn schoot en opent zich steeds meer voor de wereld om zich heen. Ik vraag geneeskracht voor mijn zenuwstelsel. Ik ben regelmatig overprikkeld.
Ik zie mijn zenuwstelsel als een aderstelsel in geel, dat overloopt naar groenig blauw. De rust komt in mijn systeem en laat me aarden en loslaten.

Ik wordt aangesproken als Kersenbloesem.
Het brengt me terug naar een vorig leven in een tempel in Japan. Ik was daar een soort Amma, knuffelmoeder, en gaf Liefde aan iedereen. Sakura, Kersenbloesem, staat symbool voor een nieuw begin, een nieuwe start. Het laat hoop en optimisme zien. De bloesem bloeit kort maar uitbundig. Het is het idee "mono no aware" en geeft de verbondenheid weer met je diepste gevoelens en gevoeligheid met betrekking tot de betrekkelijkheid van alle dingen. Het leven is mooi en tijdelijk. Focus op wat belangrijk is en laat los wat niet essentieel is.

 

Japanse stad leeft op roze wolk na vroegtijdig uitkomen kersenbloesem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten