vrijdag 5 januari 2018

Er zit een Engel in mijn haar


Het thema van de Mindfulness lessen komt meestal vanzelf naar me toe doordat ik iets lees of meemaak. Met twee vriendinnen had ik het over wat het komende jaar ons zal brengen. We trokken Engelenkaarten: het orakel van de Engelen door Ambika Wauters. Prachtige sfeervolle Engelenkaarten. Helaas niet meer te koop, maar wel tweedehands bij Bol.com. Ik kreeg de Serafijn van het Wezen der Liefde. Deze Engel staat voor het bewustzijn dat we allemaal in essentie verbonden zijn door Liefde.
Zo kwam ik op het idee deze kaarten mee te nemen naar de Mindfulnessgroep. O wat klopte het allemaal mooi bij onze ontwikkeling en wat we dit jaar willen gaan uitwerken. Na de meditatie op de Engelenkaart hoorde ik dat de één in haar oor gekriebeld werd en de ander haar derde oog open ging en de volgende voelde het warm worden...Heerlijk om die Engelenenergie te voelen en mee te nemen de week in.

Er klopt een Engel aan de poort
Ik zie zijn kracht en hoor zijn woord.
Ik vraag hem of dit alles is,
Dat ik mezelf in alles mis.
Hij komt binnen, gaat me voor,
Terwijl ik in mijn hart de stilte hoor.
Ik krijg het Boek van Herinnering,
Speciaal voor de beginneling.
Er staan geen lege woorden in
Alleen: dit is het begin


Engelen inspireren je om het goede te doen, kunnen je helpen als je er zelf niet uit komt en beschermen je. Net als elk energetisch wezen kunnen ze alleen helpen als je daar om vraagt. Onze vrije wil is het belangrijkste cadeau wat we meekrijgen als we incarneren. Dus ook al zou een Engel je in een droom of door een gedachte een bepaalde richting opsturen, dan nog is het aan jou of je daarin meegaat. 

Ogen zien licht in mij schijnen 
Stralend staat hij achter mij
Hemelhoog verlicht Hij mijn pad
En ik zie Zijn ogen

 
Er zijn vele boeken geschreven over Engelen, bijvoorbeeld door Margaret Neylon. In de Bijbel worden ze als boodschappers omschreven. Waarom zouden ze er tweeduizend jaar en langer geleden wel zijn en nu niet? Nog regelmatig hoor ik prachtige ervaringen en zeker toen ik mijn Praktijk had ontmoette ik regelmatig mensen die door Engelen geïnspireerd en zelfs gered waren.

 De foto's zijn gemaakt in de ruimte van Buiten Gewoon, in Zwolle en een schilderij op een tentoonstelling in de Abdij en de laatste in het Liobaklooster in Egmond-Binnen. De gedichten schreef ik zelf.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten