vrijdag 4 maart 2016

God die het donkere licht maakt*
Van een vriendin had ik het boek De kabbalist van Geert Kimpen te leen. Ik lees nog steeds moeizaam en omdat ik dit boek jaren geleden al eens gelezen had dacht ik dat het me minder moeite zou kosten. Dat is ook zo. Dit boek is ook in korte hoofdstukjes geschreven die elk vernoemd zijn naar een naam van God. 
Ik ben niet kerkelijk maar zie God of het goddelijke wel in alles om me heen en in mezelf. Ik heb er een gedichtje over geschreven:

Ik wilde altijd laten zien
dat God, het goddelijke
in alles is
geen man op een wolk 
geen beeld in een nis
als de energie van een kind
misschien

Ik zag God als een lichtpunt
in mijn lieve oma
een dolfijn
achteraf zag ik God
ook in mijn pijn
omdat mijn les me wordt
gegund

Geen opmerkingen:

Een reactie posten