zaterdag 28 mei 2016

Lente

Lente*
Oorfuten draaien om elkaar
Grauwe ganzen vormen een paar
de Lisdodde staat te wuiven
tot de Blauwborst haar komt pluizen
alleen het vliegtuiggeraas
is de vogels even de baas
 

Lente is mijn favoriete seizoen. Herfst ook wel, maar dat gaat weer richting winter. Nu wordt alles alleen maar mooier.
Vandaag fietsten Ruud en ik een rondje Spaarndam en Haarlemmerliede. Wat een prachtige polders! In vogelkijkhut Smient genoten we van bovenstaand uitzicht. Lepelaars, Kluten, Slobeendjes, Bergeenden, Kievitten, Grutto's genoten van het door de zon verwarmde water.

 
Ik begin steeds meer te genieten van de natuur. Alsof ik het nu beter kan zien, ervaren en voelen. Ik ben een paar keer naar Tuinderij De Ark geweest in Bloemendaal. Een biologisch dynamische tuinderij waar iedereen die een dagbesteding zoekt welkom is. De eerste keer zat ik er gewoon op een bankje, dat was al heel wat. Gisteren heb ik hooguit 10 minuten geharkt, wat onkruid uit een bloembed verwijderd. Heel intensief, maar heerlijk om te doen in de goede sfeer en energie van een oud klooster waar de grond oorspronkelijk van is. Genieten
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten