maandag 2 mei 2016

Geluk

Geluk,
Op Facebook zag ik een oproepje van de universiteit van Wageningen. Een maand lang een app invullen over mijn geluksgevoel: HappyHier. Waar en wanneer ben ik het meest gelukkig en wat voor invloed heeft mijn leefomgeving op mijn welbevinden. Drs. Hans Farjon begeleidt het geheel.
Natuurlijk heb ik wel een idee. Ook heb ik al eerdere onderzoeken uit Engeland en Zweden gelezen waaruit bleek dat een groene omgeving het meest effect heeft op ons welbevinden. Waarschijnlijk zal alle tijd en financiële input hetzelfde resultaat geven in Nederland. Nouja, lekker bezig.
Ik was afgelopen zaterdag héél gelukkig toen ik door de Kennemer Duinen fietste en naast het fietspad dit uiltje zag:





Daarna gingen we achter Bartje Bloemendaal de ingang Bleek en Berg in en wandelden heerlijk in de zon.
  
Het tweede deel van onze wandeling was in een gebied waar, een paar jaar geleden, een bosbrand had gewoed. Bomen hadden het merendeels niet overleefd, maar duinviooltjes en ander klein groeispul en struiken deden hun best om te overleven. Naast de verbrande naaldbomen stonden heel veel kleine spruiten. Ik word er zo gelukkig van als iets of iemand tegen de verdrukking in groeit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten