dinsdag 17 mei 2016

Gereedschap

Leeg*
Ik weet niet wie ik ben
zonder alles wat ik was
het verleden is verlopen
ik ben weer groen als gras
loop in mijn eigen dikke mist
te bedenken wat ik kan zijn
genieten van de Liefde
maakt de Kosmos klein
de toekomstbloesem bloeit
vol zinvol zijn of niet
dimensies komen tot leven
nu ik van mijn leegte geniet



Ik schreef dit n.a.v. de affirmatie die ik in Heliomare maakte in de OMBB-groep (Omgaan Met Beperkte Belastbaarheid). Ze noemen een affirmatie daar gereedschap. Affirmaties zijn positieve boodschappen waarvan je nieuwe overtuigingen voor jezelf maakt. Een goede affirmatie raakt je, kan je soms niet eens uit je mond krijgen omdat het confronterend is. Door deze positieve zin regelmatig tegen jezelf te zeggen wordt het, net als een medicijn, opgenomen in je energie. Je gaat daardoor anders over jezelf denken, je krachtiger voelen en open staan voor nieuwe ervaringen die bij die overtuigende affirmatie passen.
De affirmatie die mij het meeste stimuleerde was: zinvol zijn kent vele dimensies. Volgens de psychologe was dit geen positieve affirmatie omdat het aan zou geven dat mijn leven zinloos is. Tja zo voelde het ook. Het was een enorm rouwproces en rauw proces. Het was een grote leegte die ik soms nog kan voelen, doordat ik niet meer in mijn Praktijk kan werken en mijn hoofd en lichaam anders functioneren dan ik zou willen.
Andere affirmaties die ik daar maakte:
Ik leef in het nu
Ik doe wat ik kan en dat is op dit moment voldoende
Deze situatie is niet prettig, maar ik kan het wel aan
Ik gun mezelf ontspanning
Zinvol zijn kent vele dimensies, betekent voor mij ook dat niet alleen dit aardse leven belangrijk is. Ik ken vele dimensies. Ik kan één zijn met het bos, communiceren met elementwezens, Engelen ontmoeten en mensen die overleden zijn, ik kan in dromen les krijgen en anderen helpen...In al die dimensies is mijn psychisch of lichamelijk functioneren niet belangrijk, dan ben ik gewoon energie net als zij. In die contacten kan ik werkelijk zijn wie ik ben.
Inmiddels begint mijn leven weer vorm te krijgen, zinvol te zijn naar aardse begrippen. Ik krijg energie om iets te ondernemen. De pijnen worden minder. Ik ben hier natuurlijk niet voor niets. Ik zorg en deel liefde en schrijf. Ik doe wat ik kan en dat is op dit moment voldoende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten