zondag 12 juni 2016

Lioba Klooster

Lioba Klooster*
De komende week ben ik in het Lioba Klooster in Egmond-Binnen.
"Wat ga je er doen?",vragen veel mensen die er voor het eerst van horen.
Ik kom er tot rust.
Dat is misschien een vreemd antwoord voor iemand die al twee jaar revalideert en behalve het huishouden weinig om handen heeft.
 
Ik hoef er niets, krijg eten en drinken en heb een redelijk bed in mijn kamer.
Ik ervaar het klooster als een plek van bezinning, meditatie en mindfulness.
Het volkomen doelloos zijn geeft me ruimte om te voelen wat ik nodig heb. 
Ik wandel zonder bestemming en kom op de mooiste plekjes.
Ik fröbel zomaar wat en ervaar daarin de grootsheid van waarneming.
Ik ga ergens zitten zonder dat ik moe ben en voel de Energie van de plek.
Ik raak geïnspireerd en schrijf verhalen en gedichten.
 
De zusters oordelen niet en ik zal de laatste zijn die over hen veroordeelt.
Het is voor mij al bijna 20 jaar een warme omhelzing en het gevoel van thuiskomen.

De Adelbertusakker, zie foto, is de plaats waar de Engelse monnik Adelbert in 740 nChr. werd begraven.
Hij kwam in 690 in Egmond om Willibrord te steunen die de heidense Friezen ging bekeren.
Het is een sfeervol bedevaartsoord.
Hier zal ik een kaarsje opsteken voor iedereen die het nodig heeft.
Voor jou dus
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten